POLITYKA PRYWATNOŚĆI

1. Polityka wykorzystywania plików „cookies” Serwisu

Serwis wykorzystuje technologię zwaną „cookies” w celach: statystycznych, poprawy

szybkości działania strony oraz umożliwiających zmianę wyglądu lub wersji strony.

Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję

przyjmowania cookies. Szczegóły jak zarządzać regułami dotyczącymi przechowywania

lub pobierania plików Cookie oraz jak dokonać zmiany ustawień w przeglądarce

internetowej znajdują się w opcjach następujących ustawień przeglądarek: Internet

Explorer, Microsoft EDGE, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari.

Wyłączenie plików cookies może to spowodować jednak pewne utrudnienia w korzystaniu

z Serwisu.

Poniższe szczegóły o plikach cookies pochodzą ze strony:

http://wszystkoociasteczkach.pl/ prowadzonej przez Związek Pracodawców Branży

Internetowej IAB Polska :



1) Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane

przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym

(komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron

internetowych.

W „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje

niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych

wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu

internetowego.

Wszystkie działające w intrenecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe,

sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą

prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie

stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki

„cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie

w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu

wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania

do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym.

Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom

nieuprawnionym.



2) Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich

zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej

dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.

Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne

zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje

użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz,

korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje

serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi

do naszych potrzeb.



3) Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?



Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość:



„cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania

stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał

stronę;

dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi

użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;

nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie

wpływają na sposób ich działania;

nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani

w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;

domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich

zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;

na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują

do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana

do indywidualnych preferencji.



4) Podstawowe rodzaje ciasteczek

  • „Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.
  • „Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).
  • „Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklam kobiecych kosmetyków.

5) Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają

to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych

przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji
  • oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików
  • trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.

Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być

utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji

w nich dostępnych.